Sposobów do przyciągnięcia klientów do odwiedzenia naszej strony internetowej jest wiele. Bardzo powszechne jest zastosowanie SEO (Search Engine Optimization), dzięki czemu w wynikach wyszukiwarki Google i innych nasze strony www są bardzo wysoko na liście. Ma to duże znaczenie, gdyż większość potencjalnych klientów, by odwiedzić stronę internetową klika jedynie jeden z kilku pierwszych linków, znajdujących się w naturalnych wynikach wyszukiwania, Ma to szczególne znaczenie jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych na szczeblu lokalnym, gdzie konkurencja jest duża. Jakie działania są pomocne w pozyskaniu klientów?
Jak zdobywać klienta – pozycjonowanie stron
Dotarcie do klienta i utrzymanie go to cel działalności większości firm. Jak zdobywać zlecenia, by firma przynosiła dochody? Oczywiście konieczne są do tego własne strony internetowe. Pozycjonowanie stron pozwoli na to, by w wyszukiwarce google klient po wpisaniu słów kluczowych znalazł nasza stronę wysoko w wynikach wyszukiwania. Do promowania strony powinniśmy również wykorzystać bardzo popularne media społecznościowe, kampanię Google Ads zastosować content marketing.
Pozycjonowanie stron internetowych na rynku lokalnym
Jak wypozycjonować stronę lokalnie? Czasami firmom zależy na wypromowaniu strony w wynikach wyszukiwania jedynie na rynku lokalnym. Jest to działanie znacznie mniej kosztowne, gdyż skuteczne promowanie twojej strony wymaga mniej czasu, a słowa kluczowe nie są równie konkurencyjne jak w przypadku pozycjonowania strony internetowej na szczeblu ogólnym. Pozycjonowanie lokalne jest bardzo korzystne, gdyż poza mniejszymi kosztami umożliwia dotarcie do klienta, znajdującego się w pobliżu miejsca działania firmy, co zwiększa prawdopodobieństwo, iż skorzysta z oferowanych usług po przeczytaniu treści strony.
Pozycjonowanie strony – obsługa klienta w sklepie internetowym
Obsługa klienta w sklepie internetowym jest bardzo ważna. To właśnie szybka obsługa jest jednym z elementów, który może spowodować, iż klient zostanie na dłużej. Wygodna, czytelna strona internetowa i duży asortyment mogą zrobić pozytywne pierwsze wrażenie na odwiedzającym – jest to jeden z czynników, który zachęci potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą. Bardzo ważny jest szybki kontakt z klientem – zarówno telefoniczny, jak i mailowy oraz poprzez czat.
Pozycjonowanie stron www i kampanie reklamowe – sposób na przyciągnięcie klienta
Jakie modele rozliczeń w reklamie są najpopularniejsze? Jeśli klient ma jedynie kliknąć na reklamę, umieszczoną na stronie internetowej, mamy do czynienia z działaniem CPC – koszt za kliknięcie. Jego odmianą jest uCPC, czyli unikalne kliknięcie – zapobiega to regularnemu klikaniu w reklamę przez jedną osobę. Inne metody rozliczeń to CPM (koszt za 1000 wyświetleń bez konieczności kliknięcia), CPV (koszt za obejrzenie reklamy video) CPA (płatne tylko wtedy, gdy klient podejmie jakieś działanie, na przykład wejdzie na stronę) czy CPL (płatne, gdy klient zostawi swoje dane).