Przechwytywanie klientów w serwisach społecznościowych zawsze było głównym przedmiotem zainteresowania wszystkich osób zaangażowanych w marketing internetowy. Strategia ta była wcześniej postrzegana jako sposób generowania konwersji i interakcji, a tym samym pomiaru wskaźników zaangażowania poprzez „lubię to”, „udostępnij” i komentarze.
Dziś ta technika zapewnia znacznie więcej niż tylko to. Aby uzyskać przewagę w różnych sieciach społecznościowych, należy włączyć ten cel do swojej strategii. Istotne jest również, aby dostosować swoją taktykę do wszystkiego, czego wymagają sieci. Jeśli zależy ci na przyciągnięciu klientów dla twojej marki, zawsze będziesz szukał ich na stronach, w których znajduje się twoi potencjalni użytkownicy. Dlatego też portale społecznościowe stały się dla ciebie jednym z najlepszych sposobów na zdobycie nowych kontaktów dla twojej firmy. Jednak z każdym dniem coraz trudniej jest przyciągnąć uwagę opinii publicznej.
- Tworzenie reklam na portalach społecznościowych.
Przyciąganie klientów w serwisach społecznościowych z reklamami jest jedną z najlepszych technik, które można wykorzystać. Jednak najpierw musisz znać portal społecznościowy, na którym poruszają się twoi docelowi odbiorcy. Możesz wykorzystać: „Twitter Lead Generation Card, Instagram Lead Ads, Facebook Lead Ads”.
- Dołącz do dyskusji.
Sieci społecznościowe stały się przestrzenią interakcji. Jeśli chcesz, aby wizerunek twojej marki został wzmocniony, jedną z rekomendacji jest bycie w pełni aktywnym we wszystkich tych sieciach, w których jesteś obecny. Zawsze odpowiadaj na wszystkie komentarze niezależnie od tego, czy są one pozytywne czy negatywne. W ten sposób Twoi użytkownicy poczują, że są obsługiwani i że ich doceniasz. Istotne jest, aby reagować na negatywne uwagi, ale trzeba to robić z dużym szacunkiem i rozwagą. Nie ma znaczenia czy użytkownik ma rację czy nie. Twoim obowiązkiem jest zaoferowanie im jakiejś alternatywy lub rozwiązanie ich problemu.
- Wykorzystaj grupy społecznościowe.
Jedną z sieci, która najbardziej wyróżnia się tym, że posiada grupy o dowolnej tematyce są Facebook i LinkedIn. Są to przydatne miejsca do rozmów, aby połączyć się z publicznością. W tych grupach możesz dzielić się artykułami, które masz na swoim blogu i wieloma innymi rzeczami.