W wyniku rozwoju Internetu zwiększa się grono potencjalnych nabywców towarów i usług. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, która szuka nabywców na chybił trafił, reklama internetowa wyświetla reklamę do kupującego w dokładnym momencie, kiedy szuka tego, co chcemy sprzedać.

 

Reklama dociera do ogromnego grona użytkowników

 

Reklama internetowa pozwala nam na dotarcie do milionów osób znajdujących się na całym świecie, a jednocześnie umożliwia segmentację lokalizacji i sprecyzowanie użytkowników, do których chcemy kierować nasze reklamy.
Oprócz tego, że pozwala nam dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, pozwala na to, aby nasze reklamy były dostępne 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

 

Wysoka skuteczność

Tradycyjna reklama jest prezentowana w poszukiwaniu „szansy”, że potencjalny nabywca zobaczy reklamę. Reklama internetowa jest prezentowana bezpośrednio w momencie, gdy potencjalny nabywca jest już zainteresowany; przekłada się to na wysoki stopień skuteczności, głównie dlatego, że pozwala nam określić rodzaj grupy docelowej.

Łatwa analiza danych

 

Kolejną zaletą w stosunku do tradycyjnej reklamy jest to, że wyniki mogą być łatwo kontrolowane i mierzone. Dzięki różnym programom możemy na przykład mierzyć w czasie rzeczywistym skuteczność stosowanych przez nas mediów lub reklam. Kampania online pozwala nam na łatwą i natychmiastową zmianę strategii reklamowej w razie potrzeby. Przykładowo, jeśli podczas analizowania wyników naszej kampanii reklamowej zauważymy, że nie osiągamy oczekiwanych rezultatów, możliwa jest natychmiastowa zmiana mediów, z których korzystamy lub modyfikacja naszych reklam. Sprawdź, czym charakteryzuje się dobra reklama, aby nie popełniać błędów.

Niski koszt

 

Płacisz, gdy klient wchodzi w interakcję z reklamą. Korzystanie z internetowego medium reklamowego i projektowanie reklamy dla niego jest znacznie mniej kosztowne niż tradycyjne media reklamowe. W rzeczywistości, w zdecydowanej większości programów reklamowych płacisz tylko za kliknięcia w reklamy lub, innymi słowy, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś odwiedza Twoją stronę.

 

Więcej informacji

 

Reklama internetowa to komunikacja dwukierunkowa, ponieważ odbiorca może łatwo komunikować się z nadawcą, np. poprzez formularze, e-mail lub czaty online. Pozwala to również odbiorcom na natychmiastowy dostęp do większej ilości informacji na temat reklamowanego produktu lub usługi.